Anti Splinter strip / splinter guard

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
De anti splinter strips van mijn geleiderails hebben losgelaten er moeten dus anderen op.
Het gaat om geleiderails van Scheppach.
Gezien het slechte kleven van de Scheppach strips wil ik er graag wat anders op.
Zouden die van Festool of Makita erop passen of zijn dit een compleet andere systemen?
Andere mogelijkheid zou de oplossing van Peter Millard zijn:
deze optie lijkt me de goedkoopste.
Echter de link naar Amazon geeft aan dat de verkoper niet naar Nederland verzend.
Op Nederlandse sites kom ik wel EPDM rubber tegen maar neopreen lijkt me stugger klopt dit?
En met welke lijm zou ik eventueel een neopreen strip op de geleiderails kunnen lijmen?
Of zou het ook goed kunnen met dubbelzijdige tape?
En zijn er nog mensen met andere ideeën / oplossingen?
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
223
94
Rijswijk
Ik weet niet of ik mag linken naar Amazon, maar als je zoekt op:

Neopreen Rubber Zwart Strook 25 mm breed x 3 mm dik x 5 m lang

daar vind je eentje die 10 euro kost (wel nog 11 verzendkosten erbij)
Je kunt daar ook andere breedtes selecteren
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Ik heb op mijn dewalt rails, de antisplinterstrips van makita gebruikt. Die waren aanzienlijk goedkoper dan die van dewalt.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Heeft denk ik bij veel ook met de prijs te maken denk ik. Ik kon weinig verschil merken in kwaliteit.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.169
436
meestal kan je hem best nog een keer gebruiken.
ik kleef ze dan vast met stuk dubbelzijdig tapen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.406
2.942
Gaanderen
Als je rubber of epdm wil plakken op alu : Reinigen met aceton of thinner en dan een contactlijm gebruiken zoals bison tix.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
958
511
Noord-Veluwe
Welke strip je ook kiest, ik raad je aan om de boel eerst met een activator schoon te maken. Sinds ik dat doe heeft niet een strip meer losgelaten.

Ik gebruik deze tot nog toe met veel succes:

 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
221
87
Welke strip je ook kiest, ik raad je aan om de boel eerst met een activator schoon te maken. Sinds ik dat doe heeft niet een strip meer losgelaten.

Ik gebruik deze tot nog toe met veel succes:

Persoonlijk snap ik niet wat iemand voor dat geld gaat looen orutsen met een losse strip en lijm.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
472
157
Apeldoorn
Ik heb tot nog toe bijna altijd slechte ervaringen met de “plakkerigheid” van de Festool strips. Maar eerlijk is eerlijk wel alleen aan de uiteinden. Dubbelzijdige tape brengt uitkomst :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.