Alternatieven voor Hammer n4400?

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Rik,

Nou nee, ik voel gewoon hoe gemakkelijk of je het blad op zij kunt duwen, te makkelijk, tandje erbij. Vibreren heb ik eerder bij de smalle bladen gezien en dan moet je even zoeken naar de goede spanning. Breuk alleen bij smalle bladen of zeer onregelmatige houtblokken die ik niet goed genoeg ondersteund heb. Of in het begin (om het te leren) met een te fijne vertanding zaag.
Ok, goed om een positief tegengeluid te horen! grappig genoeg heb ik bij die zaagmachine nooit stammen gezaag, enkel nette blokjes hout. Met de zaag die ik nu heb schulp ik m'n blokken ter voorbereiding voor de draaibank. (dit wordt ook door veel mensen met de kettingzaag gedaan, maar dat geeft zoveel rommel. dit zijn blokken van max 50cm diameter. Hierbij nog nooit een gebroken blad gehad, klinkt misschien ongelofelijk, maar de stammen zijn vastgeklemd in slede waardoor ze onmogelijk kunnen bewegen, dit maakt het een veilige actie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.