Alternatieve freesmachine voor Festool CMS?

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.224
532
Eanske
ingoogni.nl
tzt ben ik in de markt voor een freesmachine in de festool cms. Nu gebruik ik daar de OF1010 voor, af en toe.

De 1010 is me te licht voor wat ik wil, ook het wisselen is in een stationaire situatie niet handig. Ik heb binnen het Festool gamma gekeken en dan zijn de twee groten me domweg te duur (ook gebruikt). Een alternatief zou een oude gebruikte OF 2000 zijn, die zou moeten passen.

Zijn er echter nog andere bovenfrezen die in een CMS passen, of makkelijk passend gemaakt kunnen worden?
 

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
92
31
tzt ben ik in de markt voor een freesmachine in de festool cms. Nu gebruik ik daar de OF1010 voor, af en toe.

De 1010 is me te licht voor wat ik wil, ook het wisselen is in een stationaire situatie niet handig. Ik heb binnen het Festool gamma gekeken en dan zijn de twee groten me domweg te duur (ook gebruikt). Een alternatief zou een oude gebruikte OF 2000 zijn, die zou moeten passen.

Zijn er echter nog andere bovenfrezen die in een CMS passen, of makkelijk passend gemaakt kunnen worden?
In 2016 heb ik een item gepost over een Jessem Prestige in een CMS.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.224
532
Eanske
ingoogni.nl
In 2016 heb ik een item gepost over een Jessem Prestige in een CMS.
Dank je.

Dat is een interessante optie die ik niet had overwogen. Het zou ook betekenen dat ik niet noodzakelijk naar een bovenfrees hoef te kijken maar ook een losse freesmotor kan inzetten.

Op het moment echter betekend het (nog) meer uitgeven om ergens anders minder te kunnen besparen. Desalniettemin, ik ga het onderzoeken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.