Alternatief gebruik motzuiger

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.338
718
Dochter en schoonzoon hebben een nog te isoleren jaren '50 huis gekocht. Bij het verwijderen van de houten vloer bleek de kruipruimte onverwacht al vol te liggen met EPS parels. Die moesten het veld ruimen, er was immers een schuimbeton vloer gepland. Hoe ruim je dan het handigst ca. 6 kuub lichtgewicht parels op?

We hebben mijn motzuiger gebruikt. Om te voorkomen dat die lichte bolletjes massaal het patroonfilter worden ingezogen hebben we een dubbelgevouwen lap horrengaas tussen zuiger en patroonfilter geklemd. Dat tussenfilter werkte prima, we hadden in no time 25 vuilniszakken à 240L vol.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.338
718
Dankjewel. Een paar maanden geleden merkte ik dat de motzuiger steeds slechter zoog. Ik heb toen het filter gereinigd door met zo'n spleetzuigmondstuk alle ruimtes tussen de lamellen schoon te zuigen. Ik was nog niet vergeten wat een rotklusje dat was en kwam daardoor op het idee om nu een tussenfilter te gebruiken. Ik heb daarvoor een stuk horrengaas 2 x dubbelgevouwen. Amper invloed op de zuigkracht maar zeer doeltreffend tegen opvliegende EPS pareltjes.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.