Als reactie "wachter voor de voordeur""

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Die is wel een beetje afschrikwekkender als die van mij!
Dat is een prachtig stuk houtsnijwerk. Daar zit heel wat meer tijd en kunde in als in mijn werkstuk.
Mag je trots op zijn.
 

agutsie

Nieuw lid
7 aug 2022
8
17
Lelystad
Oh ja, tuurlijk het materiaal. Het is gewoon een stuk eikenhout uit flevolandse bossen. Overigens niet het beste stuk van de boom, maar boeien..... het was gratis. En dat vakwerk valt reuze mee (wel gevleid natuurlijk). Ik ben gewoon maar begonnen en gezien waar het op uitkomt. De gutsen gekocht op marktplaats en laten slijpen in utrecht. Dat laatste was de rode draad tot succes n.l. de scherpte van je gereedschap. En daar loop ik nog steeds tegenaan, maar dat komt in de volgende "draad". Bovendien is eiken niet het meeste geschikt om mee te beginnen, maar ja gratis he........
Ik vond het wel lastig om het "gereed" punt te vinden; je ziet altijd wel weer een stukje wat beter kan. De omlijsting gemaakt van eiken latten (gamma) en geschilderd in lijnolieverf. Dit schildert werkelijk fantastisch (wel oppassen met poetslappen weggooien!).
Ik ben overigens geen held in het zo maar een ontwerp maken hoor, ik moet een soort voorbeeld hebben. Foto uitvergroten, carbonpapier en hakken maar. Dit voorbeeld hangt bij archeon boven de middeleeuwse woningen.
En zo prutsen we maar wat. Vaak vlieg ik van de ene hobby naar de andere. Dit kan wel eens tot problemen leiden wat betreft gereedschap en ruimte. Te veel interesses.
Bedankt voor reactie.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Haha, mooi verhaal over je eigen werk. De draak ziet er tof uit, maar ik herken ook wel wat je zegt over hoe je er zelf naar kijkt.
Misschien is het dan vooral aan andere om je werk te "beoordelen". Hoewel zo'n oordeel ook weer weinig zegt. Gewoon lekker doorprutsen dus en daar plezier aan beleven.
Groet!
Meron
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.