Als je nog een hoekje in je werkplaats vrij hebt voor een mooie zaagmachine...

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.052
2.283
Emmen
bigbeardbuilds.nl

Nondeju hee, en sorry voor mijn Frans. Want een absolute beauty. Helaas moet ik er dan nog een tweede werkplaats bij bouwen en dat zie ik niet gebeuren helaas.

Doe er uw voordeel mee, maar als je de zaag aanschaft aan de hand van deze tip verwacht ik dat ik af en toe langs mag komen met een stammetje.

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.362
349
't hoofd van Overijssel
Wie regelt er even een groeps uitje naar Ter Apel.................. Gewoon om het wonder werkende te zien, staat bij de mogelijkheden.

Er staat er ook nog eentje bij Openluchtmuseum Ellert en Brammert, Tramstraat 73, 7848 BJ Schoonoord. Net om de hoek. Mooie combi voor een dagje

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.052
2.283
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb de verkoper kort gesproken, hij hoopt er 3500 euro voor te mogen krijgen maar daar kun je vast nog over praten als je er naast staat, stel ik me zo voor. Als ik hem toch kwijt kon...

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.238
653
Noord-Veluwe
Oh, man... Hoe zou ik dat ding naar Zweden moeten krijgen voor een schappelijk bedrag? Dit past echt niet in mijn aanhangertje.... Wel met gemak in de half-open schuur die ik daar heb en ik heb daar ook genoeg bomen om te verzagen om die machine te kunnen laten doen waarvoor die op aarde is.:unsure: Anyway, leuk speelgoed!

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.078
29
shinglemaker.wordpress.com
In Zweden kom ik regelmatig lijkt het tegen zulke zaagmolens die gewoon verlaten in een bos staat. Die zijn dan cirkelzaag molens wat mooier planken achterlaat dan een wipzaagmolen maar dat is natuurlijk mijn eigen voorkeur.
Het punt is inderdaad meer hoe kom je aan genoeg geschikt boomstammen in Nederland als niet professional zager? Jaarlijks Arnhemnse Rondhout Vieling misschien?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.