Afzuiging voor kleine vandiktebank (advies)

Ben55

Nieuw lid
26 dec 2019
24
15
Voor m’n vandiktebank (tafelmodel) gebruik ik momenteel een bouwstofzuiger. Maar nog steeds vliegen de spanen om je oren en ligt het werkplaatsje er vol mee.
Wat is een goede oplossing hiervoor?
- niet te groot
- niet te duur
- maar wel effectief op de vdbank

Ben55

Nieuw lid
26 dec 2019
24
15
De specificaties zeggen: Exhaust Nozzle Ø Ø 58/63 mm and Ø 95/100 mm. Hieronder staat een plaatje (komt bij Dictum vandaan). Alleen een stofzuiger eraan, help bij mij onvoldoende vind ik.

Overigens ben ik wel erg tevreden over hert apparaat. het oppervlak is mooi, en er is slechts een heel geringe hoeveelheid "snipe"!

1743535749132.png

Ben55

Nieuw lid
26 dec 2019
24
15
dus een brooddoos
hoeveel je per keer afschaaft, dicteert - ook bij een dictum - de capaciteit van je afzuiging
Ja, als je het een “brooddoos” wilt noemen. Maar ik moet me redden op een kleine zolder. Wellicht zouden sommigen het een hondenhokje noemen 😉

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.766
2.452
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ja, als je het een “brooddoos” wilt noemen. Maar ik moet me redden op een kleine zolder. Wellicht zouden sommigen het een hondenhokje noemen 😉
'brooddoos' is niet minachtend bedoeld
wel om vl/nl weerwerk te bieden tegen het meer gebruikte 'lunch box'

met een zolder is niets mis
ben ook zo begonnen
met de tijd evolueert je hobby, of schakel je naar andere over

ff geduld
hier komt wel iemand die zo'n type vandikte in een kleine ruimte mét de gepaste afzuiging gebruikt !

• Leuk
Waarderingen: mink

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
901
198
Ik gebruik gewoon mijn bouwstofzuiger, alleen dan wel met een dikkere en korte slang. Er blijft weinig tot niets rondzwerven, tenzij de bak bijna vol zit.

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.489
1.111
Omgeving Leiden
Voor de duidelijkheid hier het apparaat met de aansluiting voor de stofzuiger.
00_Cover-min0Hn0FkeVRGcds_720x600.jpg
Wat is de diameter van de slang die jij gebruikt? En welke stofzuiger heb je , merk en type?
Als je van een dunne, zeg 35mm slang naar de aansluiting op de 'lunch box planer' gaat dan blijft er van de luchtstroom niet veel over en wordt er inderdaad maar weining afgezogen.
Bij een dunne slang overigens een grote kans op verstopping.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.