Afwerklaag binnenkant holle vormen

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Algemeen wordt aangeraden om een afwerklaag steeds tweezijdig aan te brengen om te vermijden dat 1 zijde meer werkt dan de andere.

Maar is dit ook nodig bij houtdraaiers werkstukken, specifiek dan holle vormen waar de binnenzijde onmogelijk te bereiken is door het smalle gat.

Wat is jullie werkwijze? Wat olie in gieten, gat afplakken en laten ronddraaien? Het is maar een idee 😀
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Olivier je hebt de vorm uitgehold. Je kan er dus bij. En ja ik heb er vaak danish oil ingegooid en met de hand rondgedraaid.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Voor de volledigheid: die afbeelding is niet van een bokkenpoot maar van een radiator kwast. Een bokkenpoot is een ronde steel met een ronde kwast. Genetisch verschil ik niet zoveel met een aap, misschien lijk ik er wel wat op. Maar ik wil geen aap genoemd worden. Nee zonder dollen gebruik de juiste naam. Anders snappen enkele onder ons het niet. Als je begrijp wat ik bedoel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ja zo klopt ie. De vraag is als de kwast er voor zit, krijg je hem er dan in? Olie?
Ik zou dan toch de radiatorkwast nemen. 😇
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.