Afwerking werkbank, welke verf?

helhond

Nieuw lid
19 dec 2024
20
1
Grunn
Ik ben met een nieuw project bezig, een werkbank ter vervanging van een oud keukenblok.
Nu worden er allerlei hobbys uitgevoerd in de garage, onder andere ook sleutelen aan oldtimers.
Ik trek dan ook regelmatig lades open met vieze handen/handschoenen die vlekken achterlaten op de (witte) lades van het keukenblok.

Nu maak ik om de zoveel tijd de lades even af met een doek met wat remmenreiniger.
Maar ook in de bovenkasten staan allerlei flessen (olie, vetten etc.)

Voor het afwerken van de te maken werkbank, wil ik de lades etc. afwerken met verf.
Nu rust zit ik een beetje met welke verf kan ik dit het beste afwerken, die enigzins chemicalien bestendig is?

helhond

Nieuw lid
19 dec 2024
20
1
Grunn
Bij epoxy verf kom je al gauw bij vloercoatingen uit, en die zijn (althans de meeste) niet geschikt voor hout.
Heb je een voorbeeld van een geschikt product?

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
699
383
‘s-Hertogenbosch
Een dubbele plaat underlayment onderling verlijmd als basis met daarop een gewone blanke mdf plaat van 9 mm lekker goedkoop. Verf houdt toch niet bij rauwdouwers. Voor schoon werk een stukje vinyl wat je naderhand op kunt rollen…..

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.946
931
Enschede
ingoogni.nl
Bijna om het even welke verf, of materiaal, even wat siliconen olie op een doekje spuiten en daarmee de ladefronten insmeren. Af en toe herhalen. (Niet doen als je ook auto's (onderdelen) spuit in de werkplaats)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.