Afwerken eiken deurtje

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Goedemorgen allen!

Ik ben bezig met een klein project. We hebben een TV meubel met in het midden een open vak. Hier staat een kleine computer in en een center speaker. De twee deuren links & rechts schuiven naar het midden toe. Hierachter staat een versterker met heeeeel veel knopjes en aan de andere kant nog wat apparaten en een stekkerdoos.

Op het moment is het niet mogelijk om deze elders te plaatsen. En we hebben een kleine wereld ontdekker van 9 maanden oud die als een magneet wordt aangetrokken door alles waar hij niet aan mag komen.

Dus besloten een passende deur te maken die er tussen kan. Gistermiddag bedacht, direct een lat eiken gekocht van 60x19mm en aan de slag gegaan. Hoogte uitgemeten en in stukken gezaagd. Was direct een leuke reden om de onlangs aangeschafte sleuvenfrees te gebruiken.

Ik ben nog aardig beginner op dit gebied, dus ik heb ongetwijfeld wat dingen fout gedaan, maar ik leer graag!

Ik heb de boel verlijmd met Pattex D3 lijm. Na het verlijmen zo goed als kan het overschot weggehaald. Toch is er meer lijm uitgekomen. Hoe maak ik dit weer netjes? Schuren?

Ik heb nog geen langen lijmtangen, dus ik moest het even doen met een simpele zaaggeleider die ik had, om aan het werkblad te klemmen. Werkte aardig, maar er moeten wat lange lijmtangen bij dus! Om te voorkomen dat hij krom zou trekken heb ik 4 dunne latjes gezaagd en deze er op geklemd.

Zoals was te verwachten zijn deze ook een beetje verlijmd aan het eiken. Dit heb ik met een hamer los getikt. Nu zitten er nog een paar kleine vuren splinters gelijmd op het eiken. Dit ook afsteken en dan licht opschuren? Maakt de korrel nog uit?