Afkortzaag KGS 216 M: snede niet loodrecht

jakke91

Nieuw lid
30 apr 2021
2
0
Werchter
Hallo,

Dit zijn mijn eerste ervaringen met zo'n zaag. Ik merk dat het zaagblad niet 100% mijn getrokken lijn in potlood (zie foto) volgt. Hoe meer naar 'boven" op de foto, hoe meer het blad naar rechts afwijkt, dat zie je goed op de foto. Ik snap echter niet waar ik dat kan aanpassen, de verstekhoek staat immers op 0 graden.

Groeten,
Jakke91
 

Bijlagen

  • 20210410_133443025_iOS.jpg
    20210410_133443025_iOS.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 49

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
209
85
Rijswijk
Hoi Jakke, als het goed is kun je de gradenplaat aanpassen. (ik heb zelf een dewalt zaag, dus dat is mijn referentie)

zie hier een pijl bij de plaat die ik bedoel.
afkortzaag.png

Verder zijn de lasers volgens mij niet 100% betrouwbaar. dus daar zou ik niet blind op staren. misschien kun je de laser ook zelf nog afstellen, maar dat weet ik niet.

Verder zou je kunnen kijken met een goede winkelhaak kunnen controleren of de zaagsnede recht is. Dat is natuurlijk wat uiteindelijk telt.

kijk ook eens Afkortzaag Metabo KGS 216 fijnstellen

succes!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Bij de dewalt kan ik ook de achteraanslag iets stellen.
Als het goed is zijn er echt wel een paar opties om de afwijking te corrigeren.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Inderdaad je aanslag (fence) even stellen. Boutjes losdraaien, blad naar beneden, haakse hoek ertegen, aanslag aanleggen, vastdraaien.

90 graden zagen, pijltje verzetten

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.