Afkortzaag aanschaffen

Oxigeon

Nieuw lid
10 sep 2024
1
0
Roermond
Goedemiddag,

Op dit moment maken we in ons bedrijf gebruik van een DeWalt afkortzaag type DWS774. Een kleine afkortzaag waarbij deze voldoende is voor de werkzaamheden die wij uitvoeren. De kwaliteit van deze machine laat echter een beetje te wensen over. Indien je de zaag vastklikt in de haakse stand zit er evengoed speling in dit mechanisme waardoor je "nooit" 2 haakse planken tegen elkaar kan maken.

We zijn dus op zoek naar een nieuwe afkortzaag met een beetje de specificaties van bovenstaande zaag. Nu zijn we zelf al uitgekomen bij de Makita LS0816F. Maar hebben jullie misschien nog suggesties wat een goede zaag zou kunnen zijn?

Alvast bedankt
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
De kwaliteit van deze machine laat echter een beetje te wensen over. Indien je de zaag vastklikt in de haakse stand zit er evengoed speling in dit mechanisme waardoor je "nooit" 2 haakse planken tegen elkaar kan maken.


Heb je ook gekeken of de speling verholpen kan worden? DeWalt afkortzagen hebben tal van verstelmogelijkheden om speling weg te krijgen.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.542
720
Enschede
ingoogni.nl
waarom geen afkortzaag met geleiders ?
Omdat de huidige machine voldoet voor het werk? Misschien puur als plintenzaag? Alles wat kan bewegen zorgt voor verlies aan nauwkerigheid.

Maar hebben jullie misschien nog suggesties wat een goede zaag zou kunnen zijn?
Misschien een 2e hands Festool Symmetric? Die zijn nog bedraad, de nieuwe op accu. Wel hebben ze een heel andere prijs dan de Makita.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
173
54
Delft
  • Leuk
Waarderingen: John1969

TheJVH

Actieve deelnemer
8 jul 2019
101
134
Ik heb zelf een kunstof busje in het mechanisme van de DeWalt gezet zodat de speling eruit is. Dan werkt het redelijk goed. Als je een metalen busje zou draaien zou dat waarschijnlijk nog beter werken.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
595
110
Stiens
Ik heb nog niet zo lang geleden de Kapex KS 60 E gekocht. Al een flink aantal keer gebruikt en het is fantastisch om mee te werken. Geen moment spijt van gehad ook al zou ik met een Makita (ook goed en zie boven) wat goedkoper uit zijn geweest.
Ik weet niet precies wat je zoekt. Festool heeft natuurlijk nog andere modellen en modellen in sets. O.a. met meer kapaciteit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.