Ik heb al veel van Peter M gezien, maar ik weet zo niet wat je bedoeld. Ik zal eens opnieuw door zijn filmpjes gaan. Inderdaad voor plaatmateriaal maar ook bv om een massief blad voor een sidetable veiliger af te korten.Benchdogs heeft een afkortgeleider voor invalzagen. Peter millard is er laaiend enthousiast over.
Dat lijkt me voor plaatmateriaal prima te doen wat jij wil, of niet?
aha zie wat je bedoeld. Inderdaad.Ik doel op de combinatie van hun benchdogs mft scharnier en bijvoorbeeld deze geleider:
Je zet millard het veel gebruiken bij afkorten van plaat. Ik heb beide systemen, het scharnier zit al een jaar oid ongebruikt in de kist maar de geleider heb ik veel gebruikt. Nu heb ik geen mft gatenpatroon meer in mijn werkbank en een echte afkortzaag dus ook minder noodzaak.1000mm Metric Fence System - Ver2.1
The 1000mm fence has been machine with 200mm removed from the fence leaving a 200mm x 7.5mm under rail support piece, with ruler scale markings set from 0 - 1000mm and 0 - 39"benchdogs.co.uk
Voor dat geld kun je stiekem ook wel een goedkope afkortzaag kopen, maar dit is wel functioneler.
Oh ja, dat had ik niet in de gaten.Ik had eerst mijn zaag moeten bekijken voor ik de vraag stelde. Sorry.
Het gaat namelijk niet, omdat bij mijn invalzaag het zaagblad zo goed als aan de buitenkant van de zaag zit.
Bij een 'gewone' cirkelzaagmachine heb je die ruimte wel.
De soort geleiding zoals in de video gaat daarom niet.
Ik heb de werkbank van Dennis (van Hooked on Wood) gemaakt en daarbij het zuiver plaatsen van het MFT patroon vooral veel aandacht gegeven (ik heb daarvoor de UJK Mk II Parf guide set gebruikt). Op die werkbank heb ik de 2 meter aanslag/ fence en het Quad MFT hinge system van Benchdogs.co.uk geplaatst. Die gebruik ik dan i.c.m. de invalzaag met de bijbehorende lineaal. Dat laatste heb ik van Peter Millard afgekeken.Benchdogs heeft een afkortgeleider voor invalzagen. Peter millard is er laaiend enthousiast over.