Advies gevraagd bij het afstellen van een inca 510

kennywoodboy

Actieve deelnemer
23 mei 2025
25
1
Maasmechelen
Beste collegas .
Met wat geluk kon ik deze week voor niet veel geld een 510 ophalen . Terplaatse even getest en hij loopt als een zonnetje .
De machine was helaas flink verwaarloosd . Na twee dagen flink revisie (vooral poetsen en vewijderen van vliegroest , vet en vuil )
Ziet hij er al een stuk netter uit . Vandaag heb ik er een een rei opgelegd en de bladen zit flink wat verschil op .
Als ik het verstelbare blad op nul draai ligt hij gelijk met de rol zelf (zonder messen ) deze hoogte schijnt wel overal gelijk te zijn maar zou dus wel hoger moeten . Thans dat de naald op nul staat . Het vaste blad ligt dan weer hoger dan de rol (kortst bij de rol ) maar schijn achteraan hoger te moeten . Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor me hoe ik dit best aanpak ?
(Bij het demonteren ben ik wel uitvul schims tegengekomen die heb ik netjes terug geplaatst waar ze zaten .
Alvast hartelijk dank . ☺️

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.143
3.617
Je hebt de machine dus niet getest, maar alleen gekeken of de motor liep? Wat is er voor nodig om de bladen daar te krijgen, waar je de machine kan gebruiken?

kennywoodboy

Actieve deelnemer
23 mei 2025
25
1
Maasmechelen
Je hebt de machine dus niet getest, maar alleen gekeken of de motor liep? Wat is er voor nodig om de bladen daar te krijgen, waar je de machine kan gebruiken?
Jawel heb hem terplekke getest . Daar had ik al wel gezien dat de bladen niet 100 procent tegenover elkaar staan . Dacht bij mezelf dat is een kwestie van bijstellen . Voor 25 euro ging ik hem niet laten staan 😅

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.143
3.617
Als je aanvoerblad maximaal gelijk komt met de beitel as , dan heb je een mm of 2 als minimale afname.

kennywoodboy

Actieve deelnemer
23 mei 2025
25
1
Maasmechelen
Ok hartelijk dank aan iedereen die de moeite genomen heeft om te antwoorden . Denk dat ik hiermee aan de slag kan . Zojuist een tafeltje tweedehands opgehaald waar hij juist op past .

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.