wow tijd vliegt, ben druk met werken en boulderen/wandklimmen en moe zijn, en de schuur van me pa staat nog een paar maanden vol met verhuisspullen van iemand. Maar heb wel een paar plankjes aan elkaar lopen lijmen.
Ben begonnen met dat kleine keukenstukje maken. Rest van de meubels zien we later wel.
Heb 40mm eiken planken gekocht, en 19/20mm eiken planken voor de lade en het dunne <alleen voor de mooi> zijwandje. Oh en toch ook ladegeleiders
Ook een los stukje eiken tafelblad gevonden voor het aanrecht, een goede match met het vineer van mijn keukentje zoals je ziet!
Heb halverwege het lijmen besloten om een risico te nemen en ondiepe sleuven in de zijwanden te frezen zodat je geen kier ziet tussen de zijwandjes en horizontale planken

!?!? Nog nooit gedaan dus fingers crossed! (klein teststukje zichtbaar op foto)
Ik denk omdat keukens wel eens nat en vet worden, ik dit dus niet kan oliën en er dus gewoon matte lak op ga doen. Hoeveel lagen weet ik nog niet. 2? 3?
Bekijk bijlage 161477Bekijk bijlage 161478
Bekijk bijlage 161480Bekijk bijlage 161481Bekijk bijlage 161479
Oh overigens er nog niet helemaal uit wat voor hout ik voor de rest van de meubels zal gaan kopen. Zat te denken aan iets wat meer geleefd en rustiek is dan dit. Misschien spoorbielzen die tot planken zijn verzaagd. Nu nog iets ruimte tekort om dat voor al die meubels kwijt te kunnen.
Groetjes