Adressen balken (vuren) en plaatmateriaal (populieren) omg. Den Haag

Ferio

Nieuw lid
20 feb 2021
8
0
In een eerder topic van mij werd er gezegd dat er aardig wat adressen waren geplaatst, waar rechte en haaks hout te halen is, maar ik ben veel rond Eindhoven tegengekomen hier op het forum en dat is toch wel wat ver. Wellicht adresjes in Zuid Holland over het hoofd gezien.

Heeft er iemand wat adressen voor mij in Zuid-Holland tot eventueel omg. Utrecht? (ben bereid wel wat verder te reizen), met mogelijkheid tot het zagen op maat?

Gisteren was ik wat adresjes afgegaan in de buurt, maar veel platen waren niet recht en de balken waren half rond. Wat minder dan de bouwmarkt, maar niet wat ik in gedachten had en eerlijk gezegd wordt ik er een beetje moe van. Enkele handelaren zeiden dat het goed was, kom je daar, blijkt dat dus niet zo te zijn.

Alvast bedankt!
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
In een eerder topic van mij werd er gezegd dat er aardig wat adressen waren geplaatst, waar rechte en haaks hout te halen is, maar ik ben veel rond Eindhoven tegengekomen hier op het forum en dat is toch wel wat ver. Wellicht adresjes in Zuid Holland over het hoofd gezien.

Heeft er iemand wat adressen voor mij in Zuid-Holland tot eventueel omg. Utrecht? (ben bereid wel wat verder te reizen), met mogelijkheid tot het zagen op maat?

Gisteren was ik wat adresjes afgegaan in de buurt, maar veel platen waren niet recht en de balken waren half rond. Wat minder dan de bouwmarkt, maar niet wat ik in gedachten had en eerlijk gezegd wordt ik er een beetje moe van. Enkele handelaren zeiden dat het goed was, kom je daar, blijkt dat dus niet zo te zijn.

Alvast bedankt!
Van de week door HOUTLIJN in Berkel en Rodenrijs een partij B/BB plaatmateriaal en vuren balken geleverd gekregen. Geen bouwmarkt kwaliteit met gaten en maar een paar lagen.
Globaal op maat laten zagen en laten afleveren voor een prijs waar ik niet meer zelf voor ga passen en meten.
Ik heb een zaaglijst gemaakt, opgestuurd voor een offerte en na wat contact over plaatmaten gelijk besteld.

Probleem is dat veel groothandels levertijden hebben op het moment. De eerste poging had levering eind maart!, het plaatmateriaal dat ik nu heb kwam niet bij hun gebruikelijke leverancier vandaan.

Heb je Dekker in Den Haag Zuid geprobeerd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Platen zal je altijd na moeten zagen om ze haaks te krijgen. Dat is een massaproductie en een halve cm tot 1 cm is niet raar op sommige platen.

Kwa vurenhouten balken is het altijd uitzoeken. Zit veel verschil in 1 pakket hout. Of specifiek op een maat laten schaven.
 

Ferio

Nieuw lid
20 feb 2021
8
0
Van de week door HOUTLIJN in Berkel en Rodenrijs een partij B/BB plaatmateriaal en vuren balken geleverd gekregen.

Heb je Dekker in Den Haag Zuid geprobeerd?
Ik zal Houtlijn is contacteren en is Dekker dan ook voor particulieren?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Vroeger, toen ik nog in Voorburg woonde heb ik bij DEKKER wel eens wat gehaald. Weet niet hoe het nu is, bij JONGENEEL kun je ook als particulier kopen tegenwoordig.
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Zelf vorig jaar besteld bij houthandel van Gelder. Erg over te spreken, mooi hout, goede kwaliteit en nagenoeg alles mooi recht. Geïmpregneerde balken waren allemaal getordeerd, maar dat was niet zo gek, vol in de zon en op de wind voor een paar dagen.
 

Bijlagen

  • D05C40E3-A2D0-4811-A25D-F77236581553.jpeg
    D05C40E3-A2D0-4811-A25D-F77236581553.jpeg
    409,1 KB · Weergaven: 15

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Echt rechte vuren balken gaan een illusie zijn ben ik bang. Hoe recht heb je nodig, want voor meubelwerk zul je moeten schaven of dat laten doen.
Platen moeten iig vlak zijn, wat eerder al gemeld werd is dat ze zelden perfect haaks zijn en dus ook hier is bewerking noodzakelijk voor zuivere passing.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Ferio

Nieuw lid
20 feb 2021
8
0
@mk23 Het is houtlijn geworden. Ik heb ze hier bestel en alles is zo goed als recht.

bedankt voor het adres!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.