Aardappel hier

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Hallo,

Mijn naam is Thijs, ik woon in Brabant en lurkte al een maandje op het forum.
Ik ben altijd meer van het wat grotere werk geweest zoals verbouwingen geweest, maar wil me meer richten op het fijnere werk.
Ben nog niet zo lang geleden vader geworden en het lijkt me wel leuk om houten speelgoed te maken.

Heb al wel gemerkt dat hier enorm veel kennis zit die ik in mijn werk niet tegen kom.
Ik werk in de renovatie en kom dus vrijwel nooit noten-, rozen-, kersen-, of zelfs maar eiken tegen. Altijd vuren, merbau, meranti, grenen, berken, en een enkele keer wat exotischer zoals lauro preto of itauba.
Ik hoop hier veel te kunnen leren, en misschien kan ik jullie ook een keer vooruit helpen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Dag Thijs. welkom hier. Ik woon ook in Brabant. In Veldhoven. Ben 66 jaar en met pensioen.
Pas vader geworden? Welkom in het land van de papa's! Enne....Geniet er van! Ze zijn groot vóór je het weet!
Mijn dochter is alweer bijna 32, wie weet moet ik opnieuw speelgoed gaan maken als ik opa mag worden.
Als je in mijn buurt woont, mag je van mij wel een boek komen lenen over maken van kinderspeelgoed.
Ik ben zelf al mijn leven lang bezig met hout en metaal. Stoommachines, meubels, gebruiksvoorwerpen, verbouwen en noem maar op.
Je zult hier gegarandeerd genoeg vinden. Ik heb deze site pas drie jaar geleden ontdekt.
Veel plezier en houdoe!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Welkom! Hier ook vanuit Brabant (Geldrop).
Wel een waarschuwing, het is zeer verslavend hier. En daarna de gelezen ideeën uitvoeren, je komt tijd tekort straks...

Rob
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Welkom mede brabander! (Mierlo)
Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken. Hou ons allemaal op de hoogte.
Het is goed mogelijk dat je veel tijd in je schuur gaat doorbrengen, om allerlei mooie dingen te maken
 

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
94
20
Eindhoven
Zelf vader van 3 kinderen, en opa van een kleindocher van 6 weken.
Onlangs een complete kinderkamer gemaakt, veel meubels en speelgoed in het verleden gemaakt.
Ook het draaien van houten schrijfwaar blijft leuk om te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.