Aanzienlijk prijsverschil Starrett 13MC Verstelbare blokhaak

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik merkte dat ik behoefte had een een instrument om makkelijker te kunnen aftekenen want ik gebruikte vaak mijn schuifmaat om bv pen en gat af te tekenen, maar daar is een schuifmaat niet voor bedoeld en ook niet handig voor. Starrett maakt een verstelbare blokhaak, maar deze zijn normaal stervensduur, althans bij Baptist. Dezelfde Starret MC13 vond ik bij Amazon voor 79,31 terwijl deze bij Baptist 149,- moet kosten. Bijna het dubbele!

Vandaag binnen gekomen en ziet er goed uit. Met een borg schroef kun je de liniaal loszetten en verschuiven en weer vastzetten. Indien je bv 47mm wil afschrijven, stel je de liniaal zo in en kun je betrouwbaar aftekenen. De liniaal kun je ook omdraaien zodat je ook de halve millimeter schaal goed kunt gebruiken. De afleesbaarheid is goed, ingefreesde cijfers en streepjes zijn gelakt. Er zit ook een klein waterpasje in. Ook de haaksheid lijkt voor elkaar vergeleken met mijn precisie blokhaak.

Even rondkijken kan geen kwaad dus.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb vorig een jaar liniaal van Starrett besteld bij Amazon maar uiteindelijk nooit gekregen. Was blijkbaar niet voorradig. Wel netjes mijn centen terug.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
het prijsverschil zal hem ergens zitten
wat ik daar lees, is niet vertrouwenwekkend

Bekijk bijlage 105992
Indien je op de site van Starret kijkt, zie je dat het om een student versie gaat. Of er kwaliteit verschil is wordt mij niet duidelijk, ook de studenten versie bestaat uit een gietstalen blok en hardmetalen liniaal.

Ik controleer altijd de EAN nummers want ook ik ben bang voor Chinese imitaties. Een verstelbaar blokhaakje is gewoon handig ook omdat hij symmetrisch is, hij past in iedere hoek en de liniaal is altijd goed afleesbaar. Zo’n combinatie hoek heb ik nog nooit in mijn handen gehad.

Ik ben een voorstander van het steunen van de lokale middenstand, maar bijna het dubbele betalen voor een toch al duur instrument gaat mij veel te ver.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
zo'n combinatiehaak komt mij bekend voor
heeft deze aan 9,99 € btw in dezelfde funkties ?
of deze aan 13,79 ?
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
zo'n combinatiehaak komt mij bekend voor
heeft deze aan 9,99 € btw in dezelfde funkties ?
of deze aan 13,79 ?
Ik heb meerdere winkelhaken oa een van Bahco, maar deze is met afstand het slechts…niet haaks en wanneer je hem op de werkbank haaks tikt, staat hij zo weer uit het lood. Eigenlijk moet je ze in de hand hebben gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
De engelse versie van Amazon maakt duidelijk wat er bedoeld is. Verder is 'Student combination square' volgens mij gewoon de naam van zo'n ding en niet een speciale versie.
sketch1628077118567.png
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Toch wel hoor, de student versie is de goedkopere versie zonder scriber, waterpasje, gegoten metaal ipv gesmeed,...
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
846
443
Noord-Veluwe
Ik heb zo'n setje van Limit al enkele decennia in gebruik en heb er nooit problemen mee gehad. Met de kwaliteit daarvan zit inderdaad wel goed als je het mij vraagt.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
zo'n combinatiehaak komt mij bekend voor
heeft deze aan 9,99 € btw in dezelfde funkties ?
of deze aan 13,79 ?
Toevallig heb ik kortgeleden ook zo'n Starret 13MC gekregen voor mijn verjaardag. Ik vroeg me al lang af wat het verschil in kwaliteit zou zijn, zo'n Bahco heb ik namelijk ook. Los van of het prijsverschil daadwerkelijk gerechtvaardigd is of niet, verschillen zijn er zeker. De starret wordt haaks geleverd, de Bahco niet. Dat is bij de Bahco trouwens wel simpel zelf op te lossen. Geen probleem dus. Iets dat niet op te lossen is, is de speling op het lineaal in het blokje van de Bahco. Het lineaal van de Starret zit 'zuigend' in het blokje. Die van de Bahco zit bij mij flinke speling op. Toch wel enkele mm aan het einde van de lineaal (de 15 cm versie).
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Even rondkijken kan geen kwaad dus.
Ik heb sinds pas de gamma-uitvoering. Ik dacht iets van 5 of 7 eurie. Loepzuiver, en eventueel nastelbaar. Nog steeds verkrijgbaar.


Over dit onderwerp is hier ook nog veel te vinden voor de mensen die er interesse in hebben:
advies voor een goede winkelhaak



Bovenstaand citaat komt daar vandaan, bericht #31:
(Edit: Ik zie dat de tekst hier in het 2e citaat niet overeen komt met bericht #31, maar brengt je er wél direct naar toe).
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.