Een paar weken geleden heb ik een bezoekje gebracht aan Ronald ( de houtdraaierij ) Ik wou graag eens kijken hoe hij schalen maakt en of hij mij kon leren hoe ik een schaal mooi kon uithollen. Na wat te hebben gebabbeld een bakje koffie te hebben gedronken zijn we naar zijn houtdraai paradijs gegaan. Hier heeft Ronald mij het een en ander uitgelegd en voor gedaan en mij zelf wat laten oefenen. Toen ik weg ging kreeg ik wat voor gedraaide schalen mee als oefen materiaal en nog wat stukken hout wat hij zelf niet meer gebruikte. Vol goede moed naar huis en daar maar gaan oefenen. Maar toen bleek dat de schalen niet op mijn HBM 450 draaibank paste qua diameter, dus dan baal je 
Maar nadat ik de draaibank DID pro 4 van Rick heb kunnen overnemen kon ik gaan oefenen.
Het is nog wel wennen aan de nieuwe technieken die ik van Ronald heb geleerd maar heb nu dan toch een paar schalen klaar en de meeste zijn redelijk naar mijn zin al kan het natuurlijk altijd beter.

Gr Marco
Maar nadat ik de draaibank DID pro 4 van Rick heb kunnen overnemen kon ik gaan oefenen.
Het is nog wel wennen aan de nieuwe technieken die ik van Ronald heb geleerd maar heb nu dan toch een paar schalen klaar en de meeste zijn redelijk naar mijn zin al kan het natuurlijk altijd beter.

Gr Marco