Aanschaf invalzaag Festool

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Ik sta op het punt om de festool invalzaag TS60 KEBQ + te kopen en vergelijk overal een beetje de prijzen..tot nu toe is toolmax de goedkoopste. Weliswaar zonder rail en andere accessoires voor 650 euro. Is er bij iemand nog bekend waar de prijs misschien nog lager ligt? Of een of andere actie ergens? Dank alvast. Fijn weekend

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Dank voor de tip. Heb zojuist even gekeken en ja..voor 579 incl verzending naar NL via AW Tools. Jij hebt wel ervaring met bestellen via idealo? Hoe betrouwbaar zijn de bedrijven die via deze site hun waar aanbieden? Idealo is dus gewoon een vergelijkingssite als ik het goed heb

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.633
3.058
Gaanderen
Rubart.de was vaak de goedkoopste nu dus niet. Heb je rekening gehouden met de btw. Alles word nu belast tegen 21% en niet tegen het duitse 19%

• Haha
Waarderingen: 48rmc

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Geen rekening mee gehouden.. Dat wordt denk ik zichtbaar als je afgerekend hebt en het afleverland/adres ingevuld hebt

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
118
74
Tilburg
Ik bestel altijd bij Kruis Rotterdam. Vaak gunstig geprijsd en is een ‘echte’ winkel. Dus kan je gewoon bellen en dan krijg je een medewerker aan de lijn

• Leuk

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
95
28
België, Limburg
Idealo is inderdaad gewoon een vergelijkingssite. Zelf heb ik er al dingen via besteld, maar ik let ook een beetje op het aantal sterren en reviews. Meestal was GoTools een van de goedkopere bij mij en daar heb ik ook goede ervaring mee (maken ook leuke videos/reviews, met bias voor Bosch wel).
Mijn insteek is dat ik het als hobby klusser niet stuk krijg binnen garantie dus dat het geen fysieke winkels zijn is geen nadeel. De lokale vakhandel hier is peperduur, bestel al jaren bij toolnation tot ik dit ontdekte.

Voor zaagbladen (Bosch, CMT) is amazon Duitsland vaak een goede bron.

• Leuk

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
607
198
Middelburg
Rubart.de was vaak de goedkoopste nu dus niet. Heb je rekening gehouden met de btw. Alles word nu belast tegen 21% en niet tegen het duitse 19%
Rubart.de de goedkoopste ja mijn hoela zouden ze willen, het zijn een stelletje jatmozen ik heb nog altijd 10 schuurschijven Granat Festool van van hen tegoed, wel betaald maar nooit meer gekregen. Keurige en netjes hun aangeschreven en ook nog een telefoontje aan gewaagd maar tot op de dag van vandaag, geen 10 schijven mogen ontvangen, klotezooi, afzetters, dieven

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Nu doe ik even een "bestelling" plaatsen bij EW tools en er staat dat de prijs incl 19% is. Betekent het dan dan NL de overige 2 % gaat eisen? Hoe werkt dat?

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.640
1.082
Riemst
Die machines zijn duur geworden! Ik heb 2 jaar geleden voor de basisversie 429 euro betaald (enkel zaag en systainer). Die kost nu tenminste 100 euro meer.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.633
3.058
Gaanderen
Nu doe ik even een "bestelling" plaatsen bij EW tools en er staat dat de prijs incl 19% is. Betekent het dan dan NL de overige 2 % gaat eisen? Hoe werkt dat?
Nee, je betaald de btw in het land van ontvangst. Ga je het zelf halen dan 19%. De regels waren eerst anders.
Vul je adres maar in.

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Nee, je betaald de btw in het land van ontvangst. Ga je het zelf halen dan 19%. De regels waren eerst anders.
Vul je adres maar in.
Heb ik gedaan maar de prijs blijft hetzelfde..nu moet ik zeggen nadat ik alles had ingevuld en je op "verder" moet klikken de site vastliep..probeerde het nog enkele keren maar mocht niet baten.

Tellerkopper

Nieuw lid
1 dec 2019
2
0
Je betaalt als particulier op goederen uit Duitsland de Duitse MwSt (BTW). Dat is alles.

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
332
133
Je betaalt als particulier op goederen uit Duitsland de Duitse MwSt (BTW). Dat is alles.
Nee, dat is niet (meer) zo. Als Nederlander (als prive persoon) betaal je (in de landen van de EU) de Nederlandse BTW (21%).
In bovenstaand voorbeeld dus aan AW tools en AW tools maakt deze 21% uiteindelijk over naar Nederland.

Vanaf wel punt de 19% in 21% verandert, hangt af van de website/software van de winkel.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.