Aankoop cmt HM zaagblad

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.288
2.857
Gaanderen
Ik had een extra fijn zaagblad nodig. Dus een 80 T besteld van CMT. De hoeveelheid HM valt mij tegen. Ik heb nog een 60T blad uit mijn oude winkelvoorraad liggen en daar zit veel meer HM op en die is al enkele keren geslepen. Heb ik het "verkeerde CMT blad" gekocht. Niet dat ik denk dat ik een 80T blad ga verslijten maar toch.
20240712_195742 (2)(1).jpg
De bladen liggen op elkaar dus geen getruckte foto.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
170
53
Delft
Ik denk dat dat komt omdat je een extra dun blad hebt. Minder brede tanden kunnen ze minder diep maken denk ik? Ik had laatst ook een extra dun cmt zaagblad besteld en was ook redelijk verbaasd over de dikte van de tandjes, maar het komt wel op me over als logisch.

Als je het blad bij cmtonline hebt besteld ga ik er alvast niet vanuit dat je iets aan hun 'klantenservice' gaat hebben.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.833
2.919
Neem maar eens een festool blad van 20 jaar terug en een nieuwe. Precies het zelfde verhaal.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.288
2.857
Gaanderen
Ik denk dat dat komt omdat je een extra dun blad hebt. Minder brede tanden kunnen ze minder diep maken denk ik? Ik had laatst ook een extra dun cmt zaagblad besteld en was ook redelijk verbaasd over de dikte van de tandjes, maar het komt wel op me over als logisch.

Als je het blad bij cmtonline hebt besteld ga ik er alvast niet vanuit dat je iets aan hun 'klantenservice' gaat hebben.
Nee, besteld via Amazon. Prijs was inclusief verzendkosten nagenoeg gelijk. Alleen nu binnen 18 uur geleverd. Wat heb ik aan klanten service. Er zit bijna nooit iemand met kennis. Het antwoord is stuur maar terug als u niet tevreden bent. Met die fijne bladen zaag ik alleen dun gefineerd materiaal. Die gaan dus wel even mee.
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
807
196
Kan het zijn dat je een goedkopere lijn vergelijkt met een duurdere lijn.
Wanneer je naar een CMT blad 285.080.10 kijkt lijkt dat volgens mij meer op je oude blad dan dit oranje blad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.