Aanheling bestaande verdieping

Andriesw

Actieve deelnemer
12 jul 2020
37
16
Goedemorgen allen,

Onlangs hebben we een nieuwe kapconstructie gezet op mijn garage. De garage is echter later aan de woning vastgezet en heeft een houten verdiepingsvloer. De eerder gebouwde woning heeft een kanaalplaat als verdiepingsvloer liggen.

De betonvloer ligt nu nog op afschot (eerder was dit plat dak) en daarnaast iets lager dan de houten vloer.

Ik zit nu te twijfelen hoe ik het beste de spouw kan overbruggen en daarnaast de bestaande betonvloer op dezelfde hoogte krijg als de houten vloer. .

Ik heb wat foto's toegevoegd van de situatie. Ik hoop dat jullie wat tips of suggesties hebben.

Gr.
Andries
 

Bijlagen

  • Vb1.jpg
    Vb1.jpg
    203,6 KB · Weergaven: 76
  • vb2.jpg
    vb2.jpg
    207,3 KB · Weergaven: 76

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.116
1.940
Klein-Brabant, Vlaanderen
rechts is houten vloer & links de lager gelegen betonvloer
je kan de houten vloer naar de betonvloer doortrekken
de balken van de houten vloer steken trouwens verder uit dan de osb
bovenop de betonnen vloer een roostering - van veranderlijke dikte - om het hoogteverschil op te vangen
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Ik zie op 1 foto een cv afvoerpijp. Ik weet niet of deze nog word gebruikt, maar pas je er wel voor op, dat als deze nog gebruikt word, dat je nu giftige dampen hiervan niet vrij weg kunnen!
 
  • Leuk
Waarderingen: HoutWouter

Andriesw

Actieve deelnemer
12 jul 2020
37
16
rechts is houten vloer & links de lager gelegen betonvloer
je kan de houten vloer naar de betonvloer doortrekken
de balken van de houten vloer steken trouwens verder uit dan de osb
bovenop de betonnen vloer een roostering - van veranderlijke dikte - om het hoogteverschil op te vangen
Ja, dat kan... alleen is de betonvloer in het midden lager dan aan beide buitenzijden. Dan zou ik elk panlat met de hand op de juiste dikte moeten zagen en vervolgens overal vulhout lid moeten gebruiken. Dat is erg veel werk denk ik en daarnaast ben ik bang dat het met de gaat verschuiven. Boren in de betonvloer is geen optie, omdat er elektra onder zit.
 

Andriesw

Actieve deelnemer
12 jul 2020
37
16
Ik zie op 1 foto een cv afvoerpijp. Ik weet niet of deze nog word gebruikt, maar pas je er wel voor op, dat als deze nog gebruikt word, dat je nu giftige dampen hiervan niet vrij weg kunnen!
De pijp zit er nog wel, maar werkt niet meer:)
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.578
Je hebt ruimte genoeg voor lewisplaten. Je kan ze vast boren op de beton en opleggen op de eerste balk van je houten vloer. Daarna gooi je een cement dekvloer over de kanaalplaten en de lewisplaten tot de hoogte van je houten vloer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.