[AANGEBODEN] i.v.m. studie complete werkplaats ter overname

ottowitte

Nieuw lid
4 mei 2018
5
1
Hallo allemaal,

Allereerst ik hoop dat dit op deze manier mag aangeboden worden volgens de forumregels, zo niet mijn welgemeende excuses!

Met pijn in mijn hart moet ik mijn werkplaats wegdoen. Dit vanwege mijn studie Maritieme Techniek.

Ter verheldering zou ik u mijn persoonlijke situatie uitleggen:

Tijdens mijn twee opleidingen als Meubelmaker (BOL 3) en houtenjachtbouwer (BOL 4) op het HMC heb ik de kans gekregen om een werkplaats over te nemen.
In deze werkplaats heb ik altijd met veel plezier gewerkt en in deze tijdsperiode steeds meer ervaring kunnen opdoen. Zowel persoonlijke ontwikkeling als efficiënt werken.
Dit resulteerde in een betere inrichting degelijke machines en handige mallen om zo het efficiënte werken te realiseren.

Tijdens mijn laatste jaar als houtenjachtbouwer heb ik besloten om door te studeren zodat ik niet alleen de boten kan maken maar ook ontwerpen. Deze Bachelor was helaas ver weg van mijn werkplaats en moest hierdoor verhuizen. desalniettemin heb ik de werkplaats aangehouden als terugval situatie mocht mijn HBO opleiding onverwachts niet lukken.
Inmiddels ben ik nu een jaar verder en is gebleken dat de studie goed gaat hierdoor komt mijn werkplaats vrij in omgeving Utrecht.
Het is lastig om hier een concrete prijs voor op te geven hierdoor zou ik dit in een later stadium afspreken.

De werkplaats is ongeveer 100 vierkante meter met een klein kantoortje, gelegen op privé terrein. De werkplaats is perfect voor de hobby/kleinschalige productie dit mededankzij de lage huur van 340,- in de werkplaats is ook een kleine opslag voor hout aanwezig.

De werkplaats is voorzien van krachtstroom en bevat de volgende stationaire machines:

- Grootte degelijke formaatzaag MARTIN T71 met eigen afzuiging en verschillende toebehoren (zaagbladen, voorristers, spauwmessen)
- Degelijke radiaalzaag MAGGI ingebouwd in een grootte zaagtafel ongeveer 4 meter
- Combinatiebank Robland. (zagen, frezen, vandikte bank, vlakbank, langgatboor) incl. toebehoren.
- Grootte lintzaag met verschillende zaaglinten
- Degelijke oude breedband schuurmachine met roltafel.
- Verstekstans
- Kolomboor.
- oude afzuiging voor verschillende machines.

Specificaties MARTIN T71:

145 mm
Zaagblad: max. ø450 mm
Zaagblad-freesdikte: max. 30 mm bij 90° (dus niet schuinstellen met freesgereedschap . 6 mm)
Asgat: ø30 mm
Toerentallen: 2.800 – 4.000 – 5.500 tpm
Motorvermogem: 5.5 KW
Verstelhoogte: max. 97 mm
Neiging zaagblad: 45.5°

Voorritszaag: ø100-140 mm
Asgat: ø22 mm
Motor: 0.75 KW
Toerental: 9.400 tpm

Machinelengte: 2.7 m
Zaaglengte: 2.5 m – 2.7 m
Machinelengte + uitslag: 5.550 mm
Gewicht: 1.130 KG

Opstelmaten/benodigde ruimte: max. 5.550 * 4.810*1.270 mm (=2.500+550+2.500) * (=3510+1050+250) * (=850+420)


Naast de stationaire machines heeft de werkplaats ook erg veel toebehoren. Denk hierbij aan verschillende soorten handgereedschap, veel elektrisch handgereedschap (overname in overleg), verschillende mallen, meubelbeslag, afstelgereedschap voor machines, werkbank over de gehele lengte van de werkplaats, Bevestigingsmaterialen, handmatige vacuüm zak. Verschillende soorten hout/plaat materialen en fineer. werkplaatstoebehoren zoals: Serre-joints, lijmtangen, potscharnier boren, kantafwerking handgereedschap etc. daarnaast is er ook een kleine voorraad van verschillende soorten bevestigingsmaterialen.

In de loop van de jaren is er aardig wat opgespaard hierdoor zal er vast nog meer aanwezig zijn dan het bovenstaande.

Indien er interesse is of behoefte naar meer informatie is kunt u altijd contact met mij opnemen.

Ik ga de komende dagen opzoek naar meer foto's indien er interesse is.
 

Bijlagen

  • 2.jpeg
    2.jpeg
    195,2 KB · Weergaven: 414
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    160,7 KB · Weergaven: 403
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    194,3 KB · Weergaven: 398
  • 6.jpeg
    6.jpeg
    165,8 KB · Weergaven: 396
  • 7.jpeg
    7.jpeg
    206,3 KB · Weergaven: 403
  • martinT71 specificatie.jpeg
    martinT71 specificatie.jpeg
    104,2 KB · Weergaven: 405
  • overzicht 1.jpg
    overzicht 1.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 397
  • overzicht.jpg
    overzicht.jpg
    175,8 KB · Weergaven: 409
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
jouw hart moet pijn doen

dit is een interessante aanbieding

op dit forum loopt het aantal mogelijke gegadigden daarvoor dun, want jouw aanbod valt in het 'hoogste' segment
vul jouw bericht regelmatig aan, opdat het bovenaan de lijst blijft staan

dat is hierbij niet makkelijk
ik lees dat je het overzicht nog aan het aanvullen bent, dus kom je er wel

met prijzen kan je 2 richtingen uit gaan
1) het hele lot
2) de afzonderlijke machines / gereedschap

succes !
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Even een off topic opmerking: Maritieme techniek is een mooie studie en een mooi vak. Je zult dan ongetwijfeld van Ir. Ernst Vossnack gaan horen. Groeten van een oud Scheepswerktuigkundige van de Nedlloyd! en succes met de verkoop!
 

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
149
45
Een mooie stap in je toekomst, maar ik snap de pijn wel dat je dit moet achterlaten. Helaas woon ik te ver weg van Utrecht, anders was ik wellicht eens komen praten over mogelijkheden. Succes met de verkoop, hopelijk vind je een koper die hier nog veel profijt van kan hebben.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Even een off topic opmerking: Maritieme techniek is een mooie studie en een mooi vak. Je zult dan ongetwijfeld van Ir. Ernst Vossnack gaan horen. Groeten van een oud Scheepswerktuigkundige van de Nedlloyd! en succes met de verkoop!
Nog even off-topic: Helemaal eens over de studie. Maritieme techniek is een goede keuze. Ik heb er zelf nooit spijt van gehad. Ik denk alleen dat het zwaartepunt van de studie nu meer op kleinere bootjes zal liggen dan op de containerschepen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.