Aandrijfriem Midi PRO waar te koop

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Riem is aan vervanging toe, de originele is een Carlisle Vee-Rib Belt 170J.
Maar ik vind niet meteen iets online, iemand een tip? Gezocht op 170j6, 432j6, ...
Voor vandiktebank al eens besteld op Ersatzriemen-Schnellversand maar daar vind ik geen geschikte maat, al is mijn Duits niet zo goed.

IMG_20220527_061702.jpg
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Kan het zo op de site niet vinden, maar het lijkt me gek als ze je niet kunnen helpen.

Ergens op de pagina staat ook een kaartje waarop ook adressen in Belgie staan.

Succes met vinden

 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Mogelijk bij de leverancier van de machine.
Ik vind het echter vreemd dat deze zo snel versleten is zo lang wordt deze machine nog niet geleverd.
 
  • Wow
Waarderingen: qvans

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Die 170J iq niet de volledige maat. Er moeten nog cijfers opstaan.
Hier hebben ze verschillende maten.
Je moet de breedte nog kennen, of het aantal ribben. Dan kan je de juiste riem selecteren.
Normaal gezien moet de volledige maat in de handleiding staan, bij de onderdelenlijst.
 
Laatst bewerkt:

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Ik vind het echter vreemd dat deze zo snel versleten is zo lang wordt deze machine nog niet geleverd.
De bovenste poelie zit met 2 inbussen vast op de as, die waren wat losgekomen blijkbaar en ik vermoed dat de poelie wat verlopen is en daardoor de riem afgesleten. De bodem lag vol met zwarte rubberdeeltjes. Ofwel zijn er wat houtdeeltjes tussengekomen. Ik blaas de behuizing elke maand wel eens uit en de riem was inderdaad nog in perfecte staat de voorlaatste keer.

Ik zal inderdaad eens informeren bij Schulte of Willy Vanhoute vanwaar de draaibank komt.
 

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Kun je de riem zelf vervangen? Bij mijn twister 180 volgens mij niet maar dat kan ik mis hebben. Hele as zal eruit moeten dacht ik, al heb ik dat bij zaagtafels (inca) vaak genoeg gedaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.