60m2 Jatoba

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Wat houd ik toch van marktplaats.
Laatst een advertentie voor 60m2 vloer van Jatoba hout op slechts 10 minuten rijden afstand gevonden.
Vraagprijs gratis. Wel zelf van de grond aftrekken.

Heerlijk ochtendje zwoegen samen met oorspronkelijke eigenaar. Met een breekijzer waren de latjes er zo uit te wippen.
Nu weer een mooie voorraad hout om mee te spelen. Latjes zijn na schoonmaken 4mm dik.
Ideaal om ergens op te verlijmen. Of ik ga wellicht eens experimenteren met ronde vormen door de latjes te buigen en dan te verlijmen tot een dikkere plank.

Dit is nog maar de helft.
Geen spijkers dus lekker snel door de van dikte bank te rausen. 🥳🥳
41D599FC-E93D-4D76-9D5A-846B8926725F.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Mbeldman, Marijn en Taab

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Dan hoop ik voor je dat er geen cementresten en lijm op zitten. Bij het eerste zijn je messen gelijk bot, bij het tweede smelt de lijm en plakt werkelijk overal aan vast. Schoonmaken met de fohn en een plamuurmes ben ik bang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Dan hoop ik voor je dat er geen cementresten en lijm op zitten. Bij het eerste zijn je messen gelijk bot, bij het tweede smelt de lijm en plakt werkelijk overal aan vast. Schoonmaken met de fohn en een plamuurmes ben ik bang.
Zat vastgelijmd op een OSB achtige ondergrond met lijm.
Ik moet zeggen dat het alsnog voortvarend gaat met de van dikte bank. De messen worden wel snel bot maar dat komt eerder door het kneiter harde hout.

Met de föhn en plamuur mes gaat het niet worden. Dat duurt me echt te lang. 😥
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Ik heb net 30 m/2 eiken deeltjes gedaan. Dan haal ik 2 vloerplankjes voor mijn vrouw haar visgraat parket uit elk deeltje. Heb ook zo al eens een berg teak deeltjes gedaan. Die liggen nu op de bovenverdieping. Als je vloerdeeltjes met 2 componenten lijm zijn geplakt smelt het niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.