3M xtract 710w 125mm schijven

mrtnd

Nieuw lid
22 aug 2024
6
1
Bilthoven
In mijn hobby schuurtje ga ik beginnen met een (voor mij) flink project, waarbij ik een hoop schuurwerk zal hebben (eikenhout).
Ik wil graag wat doosjes van de paarse 3M schuurschijven (Xtract Cubitron 2 gaasschijf 710w) gaan bestellen in de hoop dat het schuurwerk dan wat meer opschiet dan met mijn huidige matige kwaliteit schijven.

Helaas zie ik ze nergens te koop voor minder dan 50 stuks per doosje. Dat is nogal een investering (€0,59 per stuk bij slijpexpert of €29,65 per doos, €88,94 voor een bestelling van korrel 80, 120 en 180) en volgens mij krijg ik dat nooit op dus ik vroeg me af of iemand deze bestelling wellicht wil delen. Of twee mensen die elk tien schijven wil kopen bijvoorbeeld.
Voor de duidelijkheid: dit is geen handel voor me; het is niet de bedoeling hieraan geld te verdienen.

Ik hoop dat ik me met dit bericht netjes aan de regels houdt. Mijn excuses als ik iets over het hoofd heb gezien waardoor dit niet mag.
 

mrtnd

Nieuw lid
22 aug 2024
6
1
Bilthoven
Bilthoven, maar ik kan het ook meegeven aan iemand die in Delft woont.
Ik zet wel een pot koffie hoor! Maar ik hoor mijn partner al als ik 90 piek uitgeef aan schuurpapier voor in mijn schuurtje.. dat gaat hem natuurlijk niet worden ;)
 

mrtnd

Nieuw lid
22 aug 2024
6
1
Bilthoven
Bij Amazon zijn de 80 en 120 korrels iets goedkoper:
80: https://amzn.eu/d/7F1o3sw
120: https://amzn.eu/d/ea2r1a0
180 kost 31€
Dank voor de tip!
Even rekenen. Voor de set kom ik dan op €82,70 (ik krijg die korting waar je naar linkte helaas niet) dus dat scheelt wel iets, maar niet genoeg om mij over mijn Amazon aversie heen te helpen ;)
Blijft een hoop geld voor schuurpapier, waarvan ik er als het goed is geen 50 (per korrel) van ga verbruiken de komende jaren.
 

mrtnd

Nieuw lid
22 aug 2024
6
1
Bilthoven
Ze hebben daar ook pakjes met een paar velletjes van verschillende korrels:

Dank. Ik had ze gezien, alleen dan heb ik maar twee stuks van elk. En ik denk niet dat ik korrel 220 en hoger zal gaan gebruiken. Waar ik het hout meestal mee afwerk doet het uitstekend op 120 (of 180).

De meer budget-vriendelijke blauwe 310w heb ik overigens geprobeerd. Dat was vreselijk slecht, dus die zijn retour gegaan.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.264
598
Moordrecht
Ik ben niet al te happy met die cubitron gaasschijven. Fantastisch voor gladde en vlakke oppervlakken, minder voor randjes enzo, dan gaan ze snel kapot, bij mij iig. Ik zou voor de papierversie van Cubitron gaan. Die zijn niet minder duur, maar wel steviger

Dat gezegd hebbende: je mag er 20 gaasschijven per grit van mij afnemen. Ik heb 80, 120, 150 en 180. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
 

mrtnd

Nieuw lid
22 aug 2024
6
1
Bilthoven
Ik ben niet al te happy met die cubitron gaasschijven. Fantastisch voor gladde en vlakke oppervlakken, minder voor randjes enzo, dan gaan ze snel kapot, bij mij iig. Ik zou voor de papierversie van Cubitron gaan. Die zijn niet minder duur, maar wel steviger
Ook op de vlakke stukken, maar zeker op de randjes, vlogen de blauwe korrels van een verse 310w netschijf werkelijk alle kanten op. Ik kon er op mijn eiken planken hooguit een paar minuten mee schuren voordat ze gewoon helemaal op waren, is dat ook je ervaring met de 710w?

De papieren schijven, is dat de Hookit Schuurschijf 775L (met gaten)?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.264
598
Moordrecht
Ook op de vlakke stukken, maar zeker op de randjes, vlogen de blauwe korrels van een verse 310w netschijf werkelijk alle kanten op. Ik kon er op mijn eiken planken hooguit een paar minuten mee schuren voordat ze gewoon helemaal op waren, is dat ook je ervaring met de 710w?

De papieren schijven, is dat de Hookit Schuurschijf 775L (met gaten)?
Op het vlak niet, daar doen ze het echt heel goed op, nemen ook af als een dolle. Randjes zijn funest. Daar doet mijn 150 delige amazon set schijven voor 13 het nog langer op. Ik heb nu wel het belang ingezien van goed schuurpapier. Hoewel ik (nog) geen vergelijk heb, vermoed ik dat de 775L het beter gaat doen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.337
2.878
Gaanderen
Ik ben niet al te happy met die cubitron gaasschijven. Fantastisch voor gladde en vlakke oppervlakken, minder voor randjes enzo, dan gaan ze snel kapot, bij mij iig. Ik zou voor de papierversie van Cubitron gaan. Die zijn niet minder duur, maar wel steviger

Dat gezegd hebbende: je mag er 20 gaasschijven per grit van mij afnemen. Ik heb 80, 120, 150 en 180. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
Helemaal mee eens. Met de "papieren"rug zijn veel sterker. Ik heb trouwens ook ruzie met de bevestiging van het gaas op de tussenpad. Eigenlijk van de tussenpad op de zool. Valt al na 3 tot 5 velletjes ervan af. Komt misschien omdat ik nog oude voorraad festool zooltjes heb. Ik bestel in het vervolg de 3m met rug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.