3 st. Douglas stammen 50 cm doorsnede, ongeveer 350 cm lang, en wat essen.

kijkbouw

Actieve deelnemer
5 mei 2017
40
11
3 st. Douglas stammen 50 cm doorsnede, ongeveer 350 cm lang, en nog 2 minder mooie, dunner en langer dan die andere 3.
Heftruck aanwezig. Was onderdeel van veel grotere partij, maar we kunnen niet alles verzagen/ zelf houden. Totaal zo'n 3 m3 aan netto rondhout. Als partij: € 175,=
Tevens nog wat stammetjes essen aanwezig, gaan we in kerstvakantie verzagen, bij interesse svp een berichtje.
douglas.jpg
Hout ligt in Hasselt bij Zwolle.
Groet,
Gerrard
 

kijkbouw

Actieve deelnemer
5 mei 2017
40
11
Zaterdag ga ik wat verzagen, maar ik ben niet zo'n forumgebruiker en weet even niet hoe een pm versturen werkt.....dus als de geïnteresseerden voor essen me dat zouden willen uitleggen dan kunnen we gelijk even overleggen over dat essen.....
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Wordt het hout verzaagd aan plank en balk? Want voor mijn draaibank hoef ik niet langer dan 40 cm te hebben als plak van een stam voor een schaal oid.
 

kijkbouw

Actieve deelnemer
5 mei 2017
40
11
Gisteren al 2 van de 3 stammen essen gezaagd. 1 stam van ongeveer 500 mm doorsnee en 2200 mm lang aan delen 60 mm dik. Daar zat in enkele delen wat onvolkomenheden/ ingroeiing in, maar ook veel bruikbaar hout. 1 Beetje gebogen stam van ongeveer 300 mm doorsnede en 4000 lang aan planken van 35 mm. Er ligt nu nog een stam van 450 mm doorsnee en ongeveer 2200 mm lang op de zaagmachine, die moet ik dus nog zagen.
Stuur maar even een pm voor verdere vragen/ info/ maten/ prijs, er is door het verschil in maten en door nog te zagen dikten niet echt een eenheidsprijs te noemen.
Jeroen: de berg stammen Douglas die jij zag liggen wordt 11 januari gezaagd met een grotere mobiele zaag....die stammen zijn te fors voor mijn bescheiden zaagje.......
 
  • Leuk
Waarderingen: JPAJS

kijkbouw

Actieve deelnemer
5 mei 2017
40
11
Vanmorgen even de tijd gevonden wat essen delen schoon te maken en te sorteren. Op foto's zijn ze deels nat en erg verschillend van kleur, zal droog minder zijn. Op foto's: 6 delen van in ieder geval 39 x 400 x 2400 mm. 3 delen iets smaller. Zit wel wat vergroeiingen in, maar daardoor heeft het ook wel wat. ( en dan nog 2 stammen aan delen aanwezig, niet op deze foto's ).
20201231_104311 verkl.jpg20201231_104404 verkl.jpg20201231_104439 verkl.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.