3 of 4mm populieren/berken triplex regio twente

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Hallo Allemaal,

Wil zelf een wobbel plank lamineren uit dun berken of populieren triplex.
Kom hier in de buurt alleen dun triplex uit Hardhout tegen, met heel dunne lagen die makkelijk splintert.
Niet handig voor kinderspeelgoed, dus ik zoek iets als populier of berken in dunne plaat.
Iemand een idee waar ik dit in regio twente/achterhoek kan kopen?
Via internet is geen optie, transport kost 3 of 4 keer zoveel als de plaat.
Ben ook maar 1 plaat nodig.

Mvg,

Mark.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Probeer eens bij de Bouwmaat in Enschede of Rijssen, weliswaar alleen voor bedrijven, maar als je vraagt krijg je vast wel een dagpas voor eenmalig gebruik.

Fons
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Probeer eens bij de Bouwmaat in Enschede of Rijssen, weliswaar alleen voor bedrijven, maar als je vraagt krijg je vast wel een dagpas voor eenmalig gebruik.

Fons
Bouwmaat heeft Radiata MPX dikte 5,2 mm, multiplex decor (!) berken 4mm lichtbruin, Okoume WBP 4, 6 en 8 mm, en verder alleen 9mm en dikker materiaal, dus…
Bij de Arnhemse Fijnhouthandel kun je kleinere maten van diverse platen kopen (w.o. ook echt buigtriplex), die dan qua bezorgkosten meevallen (als ze dus binnen de PostNL maten vallen). Moet je even uitzoeken…
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Probeer eens bij de Bouwmaat in Enschede of Rijssen, weliswaar alleen voor bedrijven, maar als je vraagt krijg je vast wel een dagpas voor eenmalig gebruik.

Fons
Volgens mij kun je hier ook als particulier terecht.
Je moet even een pasje aanvragen.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Volgens mij zag ik vorige week bij de Bauhaus in Hengelo verschillende interieurplaten liggen, zowel populieren als berken. Diktes weet ik niet en niet alles was op voorraad. Misschien een belletje waard.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Bij bouwmaat kan je als particulier in ieder geval online bestellen en het dan ophalen :

  • Registreren online account (particulier)
    Het is mogelijk om bij ons als particulier te registreren. Je kunt online een account aanmaken. Hierna kun je online bestellingen plaatsen om te laten bezorgen of om af te halen in de vestiging. Het is niet mogelijk voor particulieren om aankopen te doen in de vestigingen, deze zijn alleen toegankelijk voor zakelijke klanten met een Bouwmaat-pas.

Gr Ed
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Volgens mij zag ik vorige week bij de Bauhaus in Hengelo verschillende interieurplaten liggen, zowel populieren als berken. Diktes weet ik niet en niet alles was op voorraad. Misschien een belletje waard.
Vreemd, bij bauhaus staat niks op de site. Maar zal eens horen daar, en daarna bouwmaat proberen.
Heb gekeken bij jongeneel, maar de prijs voor zo'n plaatje liegt er niet om voor 4mm berken triplex. 113 euro o_O En ben eigenlijk met een halve plaat al geholpen. 4 stroken van 30cm en 110cm lang.

Niet goed gekeken, hebben ze wel:

Denk dat ik hier maar voor ga, het meranti triplex zie ik niet zitten.
En daarnaast een vracht houtlijm erbij om te lamineren.
En een goede mal maken uiteraard.

Dit is ook van die eucalyptus zooi helaas, de populier of berken variant hebben ze niet in hengelo.
 
Laatst bewerkt:

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ben voorzien, haal het in eibergen bij de karwei, daar hebben ze het wel op voorraad.
Staat alleen te goed verstopt op de site.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Misschien dat je een linkje van de Karwei wil plaatsen zodat dit topic voor anderen met dezelfde vraag er ook wat aan hebben?

Alvast bedankt!
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
zeker wil ik dat:
Ik heb van deze platen een paar kistjes gemaakt. De kwaliteit was niet zo goed, houd een plaat tegen het licht voordat je heb koopt, dan kun je zien of er holle plekken in het geheel zitten. Anders moet je die allemaal gaan vullen nadat je de plaat hebt verzaagd.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ik heb van deze platen een paar kistjes gemaakt. De kwaliteit was niet zo goed, houd een plaat tegen het licht voordat je heb koopt, dan kun je zien of er holle plekken in het geheel zitten. Anders moet je die allemaal gaan vullen nadat je de plaat hebt verzaagd.
Daar kwam ik ook achter ja, veel holtes in de plaat.
Voortaan toch maar voor een berken triplex gaan. Het jammere was ook dat de nerf net verkeerd om liep.
Deze liep over de breedte van de plaat, in plaats van over de lengte.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Daar kwam ik ook achter ja, veel holtes in de plaat.
Voortaan toch maar voor een berken triplex gaan. Het jammere was ook dat de nerf net verkeerd om liep.
Deze liep over de breedte van de plaat, in plaats van over de lengte.
De les is dus weer eens: hout koop je niet bij de bouwmarkt maar bij de houthandel. Ik kom tegenwoordig vaker bij de KARWEI om een pakketje weg te brengen dan om daar iets te kopen dat ik voor een klusje nodig heb.
 
Laatst bewerkt:

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Zeker, alleen had ik de pech dat het dus "bouwvak" was, waarbij al die adressen gesloten waren.
Haal veel materiaal bij m'n oude zaterdagbaan, een bouwmaterialen zaak. Maar zulke dunne plaat hadden ze alleen in de hardhout multiplex variant.
 

iWork4u2

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Wil zelf een wobbel plank lamineren uit dun berken of populieren triplex.
Kom hier in de buurt alleen dun triplex uit Hardhout tegen, met heel dunne lagen die makkelijk splintert.
Niet handig voor kinderspeelgoed, dus ik zoek iets als populier of berken in dunne plaat.
Iemand een idee waar ik dit in regio twente/achterhoek kan kopen?
Via internet is geen optie, transport kost 3 of 4 keer zoveel als de plaat.
Ben ook maar 1 plaat nodig.

Mvg,

Mark.
Hi allen. Beetje een late reactie, blijkbaar zit ik niet vaak op het forum, maar ik heb al heel veel (meer dan 15) wobbels, ook wel balancing boards genoemd, gemaakt en ik gebruik berken triplex 4 mm. Uit één plaat kunnen 8 sheets gezaagd worden en ik plak er telkens 5 op elkaar. Daarvoor gebruik ik een mal en ongeveer 28 lijmklemmen. Het eindresultaat is iets om trots op te zijn.

 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Mooi werk, je pakt het wel iets professioneler aan zo te zien.
4mm berken triplex kon ik zo snel niet vinden destijds.
Mal heb ik nog, dus kan er altijd nog wat meer maken.
Wat voor radius heeft je mal? Deze lijkt een stuk flauwer dan die ik gemaakt hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.