1 week only / Ishtani making a kigumi bed

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.063
909
Enschede, Twente
Ik ben een echte fan van Ishitani, maar als deze video representatief is voor zijn betaalde kanaal… Mmm. Het is wel erg toegespitst op wat hij aan machines heeft staan & alternatieve methodes om de verbindingen die hij toepast te maken behandelt hij niet. Dat is jammer, want de meubels zien er altijd geweldig mooi uit.

O, ook een punt: voor dit bed gebruikt hij hinoki (jap. cypres) balken met kern -- dat wordt in Japan vaak gebruikt voor pilaren en dergelijke. In onze contreien is iets dergelijks nauwelijks beschikbaar.

• Leuk
Waarderingen: jorisvh

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.101
909
Nootdorp
het is wel een mooi bed geworden. En goede machines maken dit wel makkelijker. Het is niet een goedkoop bedje geworden als ik kijk naar de balken die hij gebruikt. Maar ja, het is wel mooi. Voor mijn een voorbeeld voor het maken van een volgend bed. (heb er al twee gemaakt).

jorisvh

Post veel
Ik ben een echte fan van Ishitani, maar als deze video representatief is voor zijn betaalde kanaal… Mmm. Het is wel erg toegespitst op wat hij aan machines heeft staan & alternatieve methodes om de verbindingen die hij toepast te maken behandelt hij niet. Dat is jammer, want de meubels zien er altijd geweldig mooi uit.
ik ben ook fan en dacht exact hetzelfde.
ik bekijk zijn gratis video's met veel plezier en die geven mij een goed inzicht in zijn manier van werken.
de extra details in deze video zijn weinig relevant want ik heb toch niet de machines die hij heeft.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.