Vorige week van een collega houtdraaier een spindelmaster gekregen om te slijpen.De hele vorm was eruit zogezegdā¦Na het slijpen , wat m.i. wel gelukt was, eerst ff uitgeprobeerd. Het ding sneed wel maar de gewenste afwerking liet te wensen over. Wat bleek: niet ver genoeg afgerond. Hij bleef stuiteren, en ik kon niet aanliggend genoeg snijden. Dus afgerond op de bandschuurmachine. En jawel hoor, het snijdend draaien was er weer . Na alles gepolijst te hebben als een spiegel was zelfs het resultaat top. Glad als een baby****.
Het vervelende is dat als ik iets geslepen heb, ik ook wil weten of het allemaal naar mijn zin is. Dus maar even uitgeprobeerd.
Resultaat TOP.
Gemeld dat zān beitel weer klaar is voor gebruik, krijg ik te horen: maak er goed gebruik van en mooie dingen. Dus dankjewel voor zoān mooi stukje gereedschap. Heb ik daar weer een probleem bijā¦ā¦ nog meer projecten om aan te pakken..
Vandaag dus maar de uitdaging aan gegaan. Wat kan dat ding????
Ik kan je vertellen: op spindel gebied, nagenoeg allesā¦.
Je kunt er mee snijden als met de vormguts en afwerken als met de vlakke beitel. Zowel grote/grotere vlakken/rondingen alsook heel erg dun, klein en fijn werk.
Het krijgt een erg mooie gladde afwerking met een glans erop waar je eigenlijk geen schuurpapier meer voor nodig hebt. Eigenlijk te glad voor een lak of olie finish
Ik moet er bij vermelden dat de spindlemaster ongeveer 85% van het werk gedaan heeftā¦.
Het vervelende is dat als ik iets geslepen heb, ik ook wil weten of het allemaal naar mijn zin is. Dus maar even uitgeprobeerd.
Resultaat TOP.
Gemeld dat zān beitel weer klaar is voor gebruik, krijg ik te horen: maak er goed gebruik van en mooie dingen. Dus dankjewel voor zoān mooi stukje gereedschap. Heb ik daar weer een probleem bijā¦ā¦ nog meer projecten om aan te pakken..
Vandaag dus maar de uitdaging aan gegaan. Wat kan dat ding????
Ik kan je vertellen: op spindel gebied, nagenoeg allesā¦.
Je kunt er mee snijden als met de vormguts en afwerken als met de vlakke beitel. Zowel grote/grotere vlakken/rondingen alsook heel erg dun, klein en fijn werk.
Het krijgt een erg mooie gladde afwerking met een glans erop waar je eigenlijk geen schuurpapier meer voor nodig hebt. Eigenlijk te glad voor een lak of olie finish
Ik moet er bij vermelden dat de spindlemaster ongeveer 85% van het werk gedaan heeftā¦.
Laatst bewerkt: