En hier is mijn lijstje,
Al is gereedschap het halve werk, de andere helft moet je toch nog zelf doen
Stationair:
Scheppach hms 260 vlakvandikte, een fijne en nauwkeurige machine.
Scheppach ha 2600 met superfijnstoffilter
Scheppach TS 2000 cirkalezaag machine met afkortgeleider.
Scheppach hbs 32 vario lintzaag
Rexon afkort zaag , gekregen van een oom, gebruik ik weinig omdat ik afkort met de ts2000.
Huvema HU 16 kolomboor, niet duur en goed.
Houtdraaibankje 80 cm t.d.c. van de rommelmarkt (Ferm waarschijnlijk) goed genoeg om af en toe een knopje te draaien.
Handmachines:
Makita SR 1600 cirkelzaag, compact en ijzersterk.
Makita 9402 bandschuurmachine, eveneens supersterk, kan de hele dag door.
Ferm FBJ 710 lamellofrees, inmiddels de tweede, want nr 1 is voroge week na 2 jaar overleden. Toch maar weer een aangeschaft, want voor 70 euro heb ik niet wat anders.
Festool excenterschuur ES 125 EQ, voor mij de fijnste schuurmachine, ook voor kleiner werk geschikt en voor vrouwenhanden ( Anette
)
Festool decoupeer PS 300 EQ, met de juiste zaagjes een nauwkeurige machine, voor mijn handen geschikt (maat (X)L)
Bosch schaafmachine PHO 20-82, gebruik ik slechts af en toe en is daarom goed genoeg.
Kaercher 2001 stofzuiger, klinkt als een straaljager, maar zuigt als de beste. Heb wel een extra filter om het motor filter geplaatst. Verder werk ik zonder stofzak.
DeWalt DW 621 bovenfrees, fijne machine, die ook in de zelfgemaakte freestafel zwaar werk kan verrichten.
Elu BSA33 9,6V accuboor, met inmiddels 2 gerecoverde accu's. Oud beestje, beresterk en kan er geen afscheid van nemen.
Bosch PSR9,6V, accuboor, gekregen van mijn schoonmoeder! Handig als je wilt wisselen tussen boren en schroeven.
Op lucht:
Een Senco L. 'spijkerschieter'15 tot 25 mm. Handig om plaat en lijstwerk vast te zetten.
Werkt op een Airpres 10 liter compressortje.
Wensenlijst:
Een 'echte' Lamello
Een Woodrat.
Kennis en kundigheid.
Attached files