Een interessant filmpje wat pleit tegen Babtists advies voor een Laguna, met name als er een paar meter (flex)buis gebruikt wordt (en wanneer niet), en mijns inziens behoorlijk overtuigend is om (in mijn geval) voor een CamVac te gaan, is deze:Volgens Baptist speelt de lengte van het buizenstelsel wel een rol en zou dit zelfs een erg nadelige invloed hebben op de zuigkracht van de camvac. Daarom adviseren ze in die situatie eerder een van hen laguna zuigers.
Aanbeveling die ze me hebben meegegeven mbt de camvac is om maar een paar meter (geloof max 5-7 meter of zo) tussen de zuiger en het gereedschap te hebben. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is maar ik heb buizen via het plafond lopen en dus 10M+ met wat flauwe bochten dat ik moet afleggen (100mm dia).
Als iemand die zelfde situatie heeft met een camvac en kan bevestigen dat dat geen probleem is en beter dan de standaard HVLP zuigers werkt ben ik ook over.
Ook interessant is dit filmpje, wat beweert dat flex buis zelfs beter werkt dan stijve (PVC) buis.
Dat grappige filmpje van 100 voet flexbuis van @Luccio had ik ook gezien (en ook in mijn eerdere post naar gelinked . Jammer genoeg testen ze daar de afname in luchtverplaatsing niet.
Laatst bewerkt: