Baptist 40 jaar jubileum op 25 en 26 mei 2024, Papendal in Arnhem

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.668
713
Antwerpen
Jeetje jij bent snel, je zit al achter je computer tekst en uitleg te geven 6 uur s'avonds, heb je dan ook nog Massave in Zwolle en AF bezocht???.....snelle Jelle uit Antwerpen:oops:🚀
deze keer niet, alleen Baptist
ben al 4 weken niet meer in mijn hobbykelder geweest omwille van houtallergie en kan ‘geen hout meer zien’
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
526
160
Middelburg
deze keer niet, alleen Baptist
ben al 4 weken niet meer in mijn hobbykelder geweest omwille van houtallergie en kan ‘geen hout meer zien’
Okay dacht al, dat is snel voor zessen thuis, en dan 3 afzonderlijke dingen bezocht. Beterschap lijkt me best wel vervelend houtallergie als je graag me hout bezig ben.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
913
766
Nootdorp
het was vandaag lekker druk. Leuk dat je met de makers/verkopers kon praten. Mooie stukken gereedschap gezien, maar voor mij als hobby-amateur net een tikkie te veel van het goede. Via Job en Sjors gehoord dat Jaap in de buurt was. Dus Jaap even opgesnord. Het was een leuke dag. Ik ben blij dat er mensen zijn die evenementen organiseren. Zonder die evenementen is het leven een stuk minder leuk. En de houtdraaibank van Sjors van VersHout vind ik gewoon geniaal van simpelheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.787
164
Rotterdam
Ik ben vandaag met mijn schoonvader gegaan. Wij kwamen om 12:30 aan, en dat was het drukste moment van de dag.
Mijn schoonvader is een gepensioneerde timmerman uit de bouw en keek zijn ogen uit naar alle machines en toebehoren die er tegenwoordig bestaan.

Bij Kreg heb ik even gezellig staan kletsen met de dame bij de pockethole systemen. Ik twijfel al jaren of zo’n setje pockethole handig is.
Bij Mafell kreeg ik een demonstratie van de afkortzaag met flexibele lineaal. Een heel leuk ding! Maar ik vond vooral de deuvel machine interessant. Ik gebruik graag deuvels, maar ben toch terughoudend vanwege het driften van de boor. Zo’n machine zou wel heel handig zijn.

Bij Lie Nielsen mocht ik schaven met de ‘gewone’ nr 4 en de bronzen nr 4.
Ik dacht dat het verschil met een goed afgestelde Stanley wel mee zou vallen, maar deze schaven zijn echt heerlijk om mee te schaven!! Ik kreeg nog wat tips van Deneb Puchalski en Curtis Turner.
Ik heb ook nog heel fijn met de veer ploeg schaaf geschaafd!
Nog eentje voor op het verlanglijstje….🫣

Het laatste uur voor het einde met Jaap gekletst en door de winkel gelopen.
Ik heb de jubileum zaag laten hangen, maar wel een Japans lineaaltje en een Narex aftekenmesje gekocht .

Al met al een hele leuke middag! En ik heb gelijk weer zin in de Open Dag Hout!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Athanor

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
462
155
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Hier vandaag ook geweest, maar om eerlijk te zijn vond ik het geen jubileum maar eerder een beetje te commercieel...
Entree voor een jubileum feest? Oke, kan ik nog een keer inkomen om de kosten te dekken.
Kortingen waren er volgens mij niet, want bij de meeste stands werden gewoon catalogusprijzen gehanteerd.
En zelfs een bakje koffie was nog niet gratis!
Maar ook ik ben niet met lege handen weggegaan en heb toch nog een japans zaagje gekocht, maar dan wel voor de normale prijs!
Dan toch liever weer naar de ODH in Zutphen....
 
  • Leuk
Waarderingen: Nick18 en jaap

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.018
831
Omgeving Leiden
Tja, iedereen geeft er zijn eigen draai aan , maar zo was het aangekondigd :

"Op zaterdag 25 en zondag 26 mei 2024 vindt de Baptist Weekendshow plaats op Papendal. Ter gelegenheid van ons 40-jarig bestaan organiseren we een beurs volledig gericht op houtbewerking"

Het was goed georganiseerd, maar als iedereen tegelijk komt dan moet je even wachten voor de kassa en is het heel erg vol en druk.
Al met al een mooie show met heel veel stands en veel informatie. En mooie spullen waar je hebberig van wordt. Mooie locatie en gratis parkeren.
Waarom moeten er eigenlijk aanbiedingen zijn? En toegangskaarten is een goed idee. : 1/60 van de prijs van de woodpeckers precision square 660 mm :) , waar hebben we het nou over? Bij een gratis evenement en zonder dagquotum van 2500 kaarten was het echt veel en veel te druk geworden.
Heel anders met al die fabrikanten dan ODH.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl, jaap en SunRayes

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.104
1.735
Terkaple
www.woodworking.nl
Een goed georganiseerd evenement, ik zag dan ook wel heel veel groene Baptist shirtjes rondlopen en voor mij het opvallendste verschil met onze ODH zijn een aantal fabrikanten die er met hun gereedschap staan en ook opvallend, ik zag een jonger publiek.... Ik was er al voor 10 uur en had afgesproken met Sergej. We konden zo doorlopen bij de entree. Sergej kocht een demo Nova kolomboormachine met wat korting, dus ik ben tot ruim na 4 en gebleven om de boormachine mee te kunnen nemen. Dat was zeker geen straf, er was veel te zien, een aantal leuke nieuwe contacten gelegd met potentiele deelnemers voor ODH, al met al een hele leuke dag. Toef op de taart zijn de bekenden die je ontmoet, Sunrayes, Henk H, lang gesproken met Hein Coolen van Ducotools.

Heb maar een paar foto' gemaakt, had geen camera mee, alleen de telefoon. Die pak ik toch wat minder snel. Vader en zoon Baptist,@SunRayes was onder de indruk van de Lie Nielsen schaven..

vader en zoon baptist.jpeg

deneb and curtus lie nielsen.jpeg
 

kettingspanner

Actieve deelnemer
23 sep 2022
110
35
Alkmaar
Leuk dat Baptist dit organiseert. Het is ontzettend veel werk en zeker niet gratis, dus die €10,- bijdrage vond ik helemaal terecht.

Leuk om te zien dat er ook zoveel aandacht was besteed aan een leuke dag voor kinderen.

Zelf ben ik maar een uurtje geweest en weinig gezien. Dit soort drukte is niet mijn ding, ben snel weer weggegaan. Wilde zeker niet in de rijen aansluiten om wat te mogen kopen.

Op naar de 50 jaar voor Baptist! Van harte met dit jubileum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026 en SunRayes

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.787
164
Rotterdam
Leuk dat Baptist dit organiseert. Het is ontzettend veel werk en zeker niet gratis, dus die €10,- bijdrage vond ik helemaal terecht.

Leuk om te zien dat er ook zoveel aandacht was besteed aan een leuke dag voor kinderen.

Zelf ben ik maar een uurtje geweest en weinig gezien. Dit soort drukte is niet mijn ding, ben snel weer weggegaan. Wilde zeker niet in de rijen aansluiten om wat te mogen kopen.

Op naar de 50 jaar voor Baptist! Van harte met dit jubileum.
Zondag tegen 15:00 uur nam de drukte flink af.
Die € 10,- vind ik ook terecht. Als je ziet wat je er voor terugkrijgt. Terwijl de marges van deze fabrikanten en een winkel als Baptist de laatste jaren onder druk staan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.